Tijd vliegt, wanneer je geniet

12 juni 2017 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Met nog 3 weken stage en nog 5 weken op het eiland komt het einde toch wel echt in zicht. Dus dit zal voor mij een van de laatste reisblogs zijn die ik schrijf. Op stage gaat het goed. Mijn portfolio is bijna helemaal ingevuld en over 2 weken zal mijn eindgesprek plaatsvinden met een eindbeoordeling. Voordat dat zal gebeuren moet ik aankomende woensdag nog een behoorlijk zenuwslopende presentatie voor ons team geven. Maar wanneer dat er op zit zal ik langzaam alles gaan afronden om op 30 juni nog 2 weken vakantie te vieren met  pap, mam en Laura.

Het weekend van Hemelvaart heb ik voornamelijk doorgebracht met Carmen, Mirte, Roosmarijn en Nadine. Op donderdag hadden we een studeerdagje met wat activiteiten als zwemmen in de zee en in het zwembad. Die donderdagavond moesten we naar het Franse gedeelte omdat ons team deelnam aan een voetbaltoernooi. Dit toernooi zou worden gespeeld met allerlei verschillende eilanden. Iets wat we niet wisten, was dat er maar 2 teams meespeelden. Ons team en dat van Sint Barths. Dus dat betekende dat we donderdagavond en vrijdagavond tegen Sint Barths gingen spelen. En die twee wedstrijden hebben we beiden gewonnen wat ons tot kampioen maakte van het toernooi. We konden dus met de beker naar huis. Op vrijdagavond hebben we dit met het voetbal team gevierd en we waren helemaal gesloopt aangezien we die week 2 wedstrijden hadden gevoetbald en 3 trainingen hadden gehad. Die zaterdag ging m'n wekker alweer om 7 uur om om 8 uur te kunnen werken.

Sint Maarten heeft een orkaanseizoen. Dit loopt van Juni tot en met November en het schijnt dat er een aantal voortekenen zijn geweest dat het dit jaar nog wel behoorlijk wat stormen aan kunnen komen. Kristy, mijn huisgenootje en ik maakten voor het eerst kennis met een tropical wave. Dit is een soort kleine orkaan. Ik moet zeggen dat ik nog niet eerder zo'n harde donder heb gehoord. In de nacht zaten we met z'n tweeen op de grond te luisteren naar het onweer. De volgende ochtend was er genoeg ravage te zien en bleef het maar regenen. Hierdoor waren alle scholen gesloten. Ik ben erg benieuwd wat we nog meer zouden kunnen meemaken hier. In ieder geval is ons huis voorbereid omdat we witte luiken voor de ramen hebben. En daarnaast weten we een aantal bunkers waar we heen zouden kunnen wanneer het echt te erg wordt.

Op dinsdagavond 31 mei kwamen m'n zus en haar vriend op bezoek en gingen we uit eten bij Rum & Peas. We maakten een planning voor de volgende dag en het weekend met welke dingen we allemaal gingen doen. Dus de volgende dag waren we vroeg op om de Anse Marcel hike te gaan doen. Dit was een hike op het Franse gedeelte. We genoten van het uitzicht en het strand. Na wat zwemmen in de zee besloten we om nog een ander pad te ontdekken. Hier kwamen we weer op een strand aan met allerlei losse stenen. We besloten iets verder te lopen en we kwamen op het idee om via de rotsen terug te lopen naar het beginpunt. Hier kwamen we afdalingen tegen waar touwen langs waren gespannen om op een veilige manier naar beneden te komen. het was heel tof. Totdat.. Niet mijn rechterenkel dubbel ging maar mijn linkerenkel. Juist.. een verstuikte enkel. En dat betekende dat ik een aantal dagen niet naar stage kon en met m'n voet omhoog lag. Het vervelende was wel dat ik nu niet zoveel meer kon ondernemen. Bij de fysio hebben ze er naar gekeken en heb ik wat oefeningen mee gekregen om het weer wat beter te maken.

Die zaterdag gingen we naar het strand. We besloten die dag nog even een bezoekje te brengen aan Trumps huis en de dag af te sluiten om uit eten te gaan in Grand Case. Een van de mooiste plekjes die ik momenteel ken op dit eiland.

Afgelopen weekend stond er weer genoeg op de planning. Op vrijdagavond gingen we sushi eten om Roos haar verjaardag alvast te vieren. Na de sushi gingen we door naar een strandfeestje waar je elkaar kon versieren met verf. Ik moet zeggen dat iedereen er steeds kleurrijker uit ging zien naarmate de avond vorderde. De volgende ochtend moesten we vroeg op omdat we een dagje naar Anguilla gingen. Samen met Yasemin, Roosmarijn en Nadine namen we de boot van 10 uur. Daar aangekomen besloten we een auto te huren. En het leuke was dat ze een roze auto voor ons hadden. Dit was eventjes wennen aangezien Anguilla een Engels eiland is betekende dat, dat we links moesten rijden. Anguilla staat in de top 10 qua mooiste stranden ter wereld en dat kon je duidelijk zien. We gingen die dag naar 4 stranden en hebben een stukje gehiked bij een baai. Na een hele dag rondzwerven op het eiland pakten we de laatste ferry terug. Die avond was er weer een strandfeestje en probeerde ik weg te blijven van de verf. Helaas was dit lastiger dan gedacht en zat ik er voor de tweede keer van top tot teen onder. Voor de komende weken staat het afronden van mijn stage dus op de planning en wanneer m'n ouders er zijn zullen we vast en zeker nog meer eiland hoppen.

Vergeet de foto's niet te kijken!

1. Kristin:
    12 juni 2017
    Wederom prachtige foto's en een leuk verhaal!! Tot over 5 weken! Dikke xxx
  2. Laura:
    13 juni 2017
    Waaauww, mooi verhaal en geweldige foto's!
    Ik kijk er naar uit om alle mooie plekjes in het echt te zien :)
    Tot over twee weken,
    Liefs!